Haldoklik az F1? Ennyi rossz véleményt kap mostanság

írta Arany Média 493 views0

Sokat elmélkedtünk már arról, milyen irányba halad a száguldó cirkusz. A nemzetközi sportmédia nem
győzi hangsúlyozni, hogy a jelenlegi direktíva egyre unalmasabbá és következetlenebbé teszi a Forma 1-
et. Nemrégiben a kétszeres spanyol világbajnok, Fernando Alonso is kritikusan szólalt fel, a Le Mans-i
24 órás verseny követendő példájával. A hispán versenyző volt csapatfőnöke, Flavio Briatore is
rendszeresen fúrja az F1-et a sportággyilkos politikája miatt. Itt a Men.hu összeállítása az elmúlt
időszak negatív sajtóvisszhangjaival.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Le Mans kontra Forma-1

Alapvetően elmondható mindkettő versenyágról, hogy elsődleges célja a technikai fejlettség és az autózás, valamint a motorsport határainak feszegetése. Utóbbi kijelentés a versenygépek szempontjából még helytálló is lehet, mivel műszakilag egyre több innovációval rukkolnak elő a gyártók, egyre több űrtechnológiával megegyező fejlesztést vezetnek be. Azonban a királykategóriában a modernizáció, ha technikailag meg is valósul, már a gyakorlatban kevésbé működik.

Fernando Alonso pontosan a fentebb taglalt problémára hívta fel a figyelmet a Le Mans-i 24 órás verseny után. Az LMP 1-es szuperautók technikailag a csúcson vannak, akárcsak a nyitott karosszériás mostohatestvéreik, azonban az F1-es gépek messze elmaradnak a konstans teljesítménytől.

Ezt is olvasd el (kattints)! Érdekességek a Hungaroringről – te melyiket tudtad?

Míg egy Le Mans-i prototípus képes akár két órán át üzemanyag és gumiabroncs-spórolás nélkül maximális teljesítményen működni, addig a száguldó cirkusz négykerekűinél folyamatosan a takarékoskodására kell összpontosítani. Egy igazi versenyzőnek – mint például Alonso vagy Kimi Räikkönen –, vagy aki a sportág hőskorából „maradt” az F1 világában, annak érthetően zavaró ez a sok fojtogató megszorítás.

Le mans 2013

A sportolók az igazi kihívásokat várják, nem pedig a takarékos körözgetést. Ez egyenlő a közúti közlekedéssel, ahol igyekszik az ember energiatakarékosan és biztonságosan, szabályokat betartva vezetni.

Az F1 történelmét tekintve gyökeresen ellentétes nézeteket képviselt: nem csak a nézők, de a versenyzők is vállalták a veszélyeket, a teljesítőképesség határainak feszegetését, ami előfordult, hogy balesetbe torkolltak, de ettől váltak példaképekké és hősökké a pilóták.

Vélemények

Alonso a Le Mans-ról:

„Sokkal nyugodtabb a légkör és a sportág nyitottabb az emberek felé. Ez egy nagyszabású esemény, és ha talán nincs is akkora visszhangja, mint a Formula-1-nek, önmagában mégis nagyobb, mint bármelyik F1-es verseny.”

A 24 órás versenyt a Force India istálló német versenyzője, Nico Hülkenberg nyerte egy Porsche hibrid prototípussal. Külön érdekesség, hogy a Porsche gyári csapata télen küldött egy meghívót Alonsónak, hogy vezessen német pilótatársával Le Mans-ban, azonban a kétszeres világbajnok ezt visszautasította. Látva a McLaren Honda idei szereplését, rosszul tette…

„A Forma 1 nem egy show, de nem is egy valódi autóverseny már!”

Flavio Briatore is éles kritikát fogalmazott meg a száguldó cirkusszal kapcsolatban. A csapatok mérnökeinek esztelen pénzszórása mellett a jelenkor versenyzőígéreteit is véleményezte. Briatore hiányolja az olyan küzdő személyiségeket a sportból, mint Ayrton Senna, Alain Prost vagy Michael Schumacher.

A versenyzők mára könyvelőkké váltak. Spórolniuk kell a gumikkal, a benzinnel, gombokat kell nyomogatniuk és hasonló technikai zagyvaságok…

A sportág szakértő újságírói mellett már a boxutcából is érkezik a ráolvasás a Forma 1-re.

Míg az FIA és Bernie Ecclestone folyamatosan a nézőszám csökkenésen búslakodik, érdemes lenne meghallgatni a versenyzők és a szakma véleményét is. Igaz, erre volt egy kezdeményezés áprilisban – amiről már írtunk korábbi cikkünkben – de a sportág jövőjéről szóló ezen tárgyalások hamar félbeszakadtak…

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!