Ilyen sportautót vásárolna Batman is, ha tehetné

írta Henrik L. 2,213 views0

A KTM egy tradicionális motorgyártó cég, mely főleg a krosszmotorjairól híres, 2008-ban viszont piacra dobott egy sportautót, az X-Bow-t, mely hatalmas sikert aratott.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Az osztrák Mattighofenben a KTM elődjének számító javítóműhely 1953-tól kezdett motorkerékpárok gyártásába. A munkálatokat két kiváló mérnök, Ernst Kronreif és Hans Trunkenpolz irányította.

A cég főleg a krossz- és enduroversenyeken elért sikereiről vált ismertté. Korai országúti modelljei többnyire kis hengerűrtartalmú, osztrák gyártmányú Rotax blokkal meghajtott kétüteműek voltak.

1991-ben a KTM csődbe ment a kerékpár- és hűtőgyártás vesztesége miatt, de nem sokkal később az új tulajdonos, Stefan Pierer a motorkerékpár-gyártás újraindítása mellett döntött. Az utóbbi időkben főleg a nagy hengerűrtartalmú, négyütemű, egyhengeres endurók, valamint az 1993-ban Duke néven bemutatott, aszfaltra tervezett gyönyörűség termelte a pénzt a cégnek, no meg persze az X-Bow, melyből eleinte évente 500 példányt gyártottak, de a közelmúltban ezt felemelték 1000-re, mert olyan nagy a kereslet a négykerekű aszfaltbetyár iránt.

KTM X-Box

Fotó:  topgear.com

Több vállalat összefogásából született a nyílpuska

Az X-Bow tervezésében a KTM-en kívül részt vett az Audi, a Dallara (karosszériákat készít), valamint a Kiska Desing. Az autó teljesen egyedi formavilágú, ha Batman kabriót venne, akkor azt hiszem az egy KTM X-Bow lenne.

KTM X-Box

Fotó: autoblog.nl

Agresszív megjelenés, vízszintes elrendezésű felfüggesztés, feltöltött turbómotor, ultrakönnyű karosszéria jellemzi a sportautót, melyről sok mindent elmond, hogy a Top Gear 2008 legjobb sportautójának választotta! Jeremy Clarkson a Donington Parkban tesztelte a verdát, és utána áradozott az irányíthatóságáról, valamint a tökéletes tapadásáról.

Megjelenése évében az autót be is nevezték a FIA GT4-be, sőt 2011-ben Peter Belshaw és Marcus Clutton meg is nyerte a bajnokságot. Az első utcai verzióban 2 literes Audi turbómotort építettek, mely 240 lóerőre és 310 Nm-es nyomatékra volt képes, ami 3,9 másodperc alatt felrántotta az autót 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 217 km/óra volt.

KTM X-Box

Fotó: topspeed.com

A jelenlegi csúcsváltozat már 300 lóerős

Az X-Bow R-ben ugyanúgy 2 literes, turbós Audi motort találunk, azonban a nagyobb feltöltőnek köszönhetően most már 300 lóerővel és 400 Nm-es maximális nyomatékkal számolhatnak a tulajdonosok. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a 3,7 méter hosszú, és közel 2 méter széles kocsi teljes tömege mindössze 790 kilogramm, akkor nincs mit csodálkozni azon, hogy a hatsebességes manuális váltót villámgyorsan kapcsolva 3,7 másodperc alatt eléri a százas tempót, a gyorsulás pedig egészen 231 km/óráig tart.

KTM X-Box

Fotó: caranddriver.com

A hátsókerékhajtású vadállatot Brembo fékek lassítják, elől 205, hátul pedig 235 mm széles gumik feszülnek a kerekeken. Ez az autó nem a luxusfelszereltségével hódit, hanem a vezetés vegytiszta élményével, amire elképesztően buknak is a gazdag vevők, igen hosszú a várólista.

KTM X-Box

Fotó: fastestlaps.com

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!