Láttál már ilyen különleges limuzint?

írta Henrik L. 1 372 views0

A Bitter egy német cég, mely az ausztrál Holden gyár autóit alakítja át, és tuningolja fel alaposan, így a Vero nevű limuzin unikumnak számít Európában.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

A cég teljes neve Erich Bitter Automobil GmbH, melyet 1971-ben alapítottak a németországi Schwelm városában, és már a kezdet kezdetén az volt a tulajdonos célja, hogy a prémium, valamint a sport kategóriát egyszerre célozza meg. Erich Bitter korábban autóversenyző volt, de aztán fokozatosan áttért a tuningolás művészetére, valamint különböző autókat importált külföldről, és alaposan átalakította a formavilágukat, valamint erősített a motorokon, a felfüggesztésen, a fékeken.

A két leghíresebb Bitter-járgány a CD és az SC volt, előbbi egy Opelből átalakított gyönyörű kupé, melyet 73 és 79 között gyártottak kis példányban, és a motorházteteje alatt egy V8-as Chevrolet erőmű kapott helyet, mely 227 lóerejével igencsak megfricskázta az akkor európai kupékat.

A Vero 5,2 méter hosszú

A Vero egy hatalmas limuzin, mely abszolút abban a kategóriában versenyez, mint például a hosszú tengelytávú S Mercik, vagy hetes BMW-k. A 2007-től gyártott jármű eredetileg az ausztrál Holden (ez is a General Motors tulajdonában van) palettájáról származik, azonban alaposan át lett tervezve az orrésze, a beltérben pedig abszolút csúcskategóriás anyagokat használnak.

Bitter

Fotó: www.conceptcarz.com

A 3009 mm-es tengelytáv tiszteletet parancsol, mint ahogy az 1890 kilogrammos önsúly is. A Bitter Vero kétszer olyan nehéz „egyéniség”, mint egy Renault Sandero. A csomagtartó méretére nem lehet panasz, az 535 liter bőven elegendő öt személynek, és természetesen hatalmas lábtérre számíthatnak a hátul utazók is.

A bivalyerős motor USA hangulatot áraszt és sportkocsivá varázsolja a limuzint

A motortérbe egy 5967 köbcentiméteres V8-as blokkot szereltek, mely gyönyörű hangon gurgulázik, és a szimfóniát a négy szögletes kipufogó még inkább kihangsúlyozza. Bitter úr nem turbópárti, és ekkora mérethez nincs is szükség feltöltésre.

Bitter

Fotó: www.ultimatecarpage.com

Az egység lazán kiköhögi a 378 lóerős maximális teljesítményt, az 535 Nm-es nyomatékcsúcs pedig 4400-as fordulatszámnál aknázható ki. A hatsebességes automatikus váltó a hátsó kerekekhez továbbítja a nyomatékot, de természetesen kitörés- és kipörgésgátló is felügyeli a vezető ténykedését.

Ha padlógázt nyomunk a Verónak, akkor mindenki tarkója belepréselődik a fejtámlába, a hatalmas járgány 5,5 másodperc alatt eléri a 100-as tempót, és meg sem áll 250 km/óráig. Ez elektronikusan limitált végsebesség, ha a kontrollert „kiüti” a tulajdonos, akkor 280-nal is képes repeszteni a limó, melynek értelemszerűen a fékrendszere és a felfüggesztése is a nagy teljesítményhez lett igazítva.

Bitter

Fotó: www.bauercdn.com

Maximális luxus

Hosszú lenne felsorolni, mi mindent préseltek bele a Veróba, a lényeg az, hogy az egyedi lépcsőshátú képes azt nyújtani, mint a tradicionális német prémiummárkák (BMW, Audi, Mercedes). Elől Bi-Xenon fényszórókat találunk, hátul LED égőket, a szervokormány rásegítése folyamatosan változik a sebesség függvényében, ráadásul innen irányíthatjuk a navigációs rendszert, a hifit, a Bluetooth mobilrendszert, valamint a tempomatot is.

A jobboldali visszapillantó tükör tolatásnál automatikusan lefelé fordul, hogy a járdát jobban lássuk, első-hátsó parkoló asszisztens segíti dolgunkat, amire szükség is van, hiszen az 5,2 méteres limuzin irányítása nem gyerekjáték. Az első bőrülések memóriásak, és szinte minden szegletük állítható, felfújható, így tökéletesen kényelmesre alakíthatjuk őket.

Bitter

Fotó: www.7-forum.com

A klímarendszer háromzónás, és egy 6,5 colos érintőképernyő szolgál a navigációs rendszer megjelenítésére, valamint az egyéb beállítások változtatására. A Bitter Vero nem egy klasszikus szépség, viszont elképesztően gyors, kényelmes, tágas, és jól felszerelt, tehát már-már tökéletes túraautónak tekinthető.

Az ára Németországban 103 ezer euró (32 millió forint), ami nem kevés pénz, de legalább a tulaj nem egy „mezei” 500 S Mercedesszel akar vagánykodni az üzleti partnereknek.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!