Miért fáj a könyököm edzés közben? Az okai és a megoldások

írta KJ 15 672 views0

A könyök az egyik legnagyobb terhelést elbíró, de mégis legkönnyebben sérülő testrészeink egyike. Ha erős fizikai tevékenységgel veszed igénybe a könyöködet (például súlyt emelsz), akkor a könyöktájék, illetve a felkarcsont külső és alsó része hamar begyulladhat, és éktelen fájdalmat okozhat ezzel.

Következő cikk
A cikk még nem ért véget, lapozz!

Ez nem csak a hagyományos teniszkönyök lehet (amit régen azért neveztek el így, mert többségében a teniszezőket érintette), de manapság már bárkinél kialakulhat – sőt, néha fizikai terhelés nélkül is jelentkezhet a probléma! Ma bárki szembesülhet azzal a problémával, hogy gyakran ismétlődő mozdulatokból álló erős fizikai munka után – különösen, ha a feszítő izomzatot fokozottabban veszik igénybe – felléphet ez az elváltozás.

Súlyemelésnél több lehetőséged is van arra, hogy kíméld a könyöködet. Az első lehetőség az úgynevezett Scott pad. Ezt a padot nem a skótokról, hanem Larry Scott olimpiai bajnokról nevezték el, és lényege, hogy egy a hónod alatt lévő alsó támasztás közben végzed a karhajlításokat.

Edzés Scott padon

Az eredeti Scott pad függőleges volt, de ma már 45 fokos szögben megdöntött padokat használnak (az ezeken végzett hajlításokat preacher curl, azaz „prédikátor-hajlítás” néven is meg fogod találni).

Ez a pad a könyöködet érő terhelés jelentős részétől megszabadít. Ha azonban a probléma még mindig fennáll, akkor további lehetőségeid is vannak.

Tricepszet erősítő gyakorlat

Az egyenes rúd használata helyett érdemes átváltanod a franciarúdra (angolul „EZ bar” néven tudsz utánanézni – a kettő lényegében azonos), ami szintúgy kevesebb terhelést fog a könyöködre helyezni, és jobban megdolgozza az alkarodat is. Persze az is lehet, hogy egyszerűen még gyenge az alkarod, és nem bírja azokat a súlyokat, amiket a bicepszed már el tud viselni: guggolásnál is megesik, hogy az ember lába már bírná a nehezebb súlyokat, de a dereka még csődöt mond, és ezért „betörve” nyomja ki a súlyt.

Ilyenkor egyszerűen kímélni kell a könyököt, regeneráló krémekkel kell kenni, és várni kell, amíg felfejlődik.

Következő cikk
A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!