2014. szeptember 24., szerda, Gellért, Mercédesz névnapja.

Mikor kell elkezdened diétázni?

, 2013. március 16.0 hozzászólás
Meosztás Twitter-en
Google+
Szólj hozzá a cikkhez!
Add a Startlaphoz
Nyomtatás
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre

1 / 5 Megalázottnak érzed magadat

Első és legfontosabb jelként a saját lelked figyelmeztetését kell észrevenned.

Ha rosszul érzed magadat, mert alig férsz el a tömegközeledés ülésein, vagy úgy látod, hogy a külsőd miatt nem kaptad meg azt a munkát, ami igazán testre szabott lett volna számodra, akkor bizonyára van min gondolkoznod.

A külsőd akarva, akaratlanul is meghatározza azt, ahogyan az emberek viszonyulnak hozzád és ezáltal azt is befolyásolja, ahogyan te érzed magadat a saját bőrödben.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre

2 / 5 Aktív helyett passzívvá váltál

Ha nem voltál egész életedben túlsúlyos, akkor még könnyebben megfigyelheted, hogy korábban mennyivel aktívabb voltál, mint amikor már felszökött rád pár kiló.

Jellemző a súlyfelesleggel bíró személyekre, hogy ellustulnak, és ez nem feltétlenül csak azért van így, mert nehezükre esik a mozgás. 

A túlsúlyos emberek korlátokat állítanak önmaguk köré és mivel nincs önbizalmuk, bezárkóznak, passzív életmódot kezdenek el követni.

Ezzel viszont beindul az ördögi kör, hiszen a négy fal között igen keveseknek jut eszükbe, hogy az evésen felül mást is lehetne csinálni.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre

3 / 5 Nem akarsz társaságba menni

Az ember alapvetően társas lény, de sok túlsúlyos már annyira rosszul érzi magát a bőrében, hogy inkább kizárja az életéből a társaságot, semmint, hogy újra és újra bántásokkal kelljen szembesülnie.

Ezek a gúnyolások nem feltétlenül jelentenek szóbeli megnyilvánulást, sokszor egy-egy lesajnáló pillantás mindennél többet mond.

Ha nem csupán attól félsz, hogy valaki megjegyzést tesz a súlyodra, hanem egyszerűen gyűlölködve tudsz csak azokra nézni, akik egészségesek és fittek, akkor bizonyára kezdesz megkeseredni.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre

4 / 5 Nehezedre esik a minden napi munka

Amikor fiatalok és egészségesek vagyunk, csak úgy tombol bennünk az energia.


A túlsúly viszont egyáltalán nem egészséges, tehát amellett, hogy a kor előrehaladtával amúgy is csökken az energiaszinted, azzal ugyancsak számolnod kell, hogy a minden napos tevékenységek is egyre jobban nehezedre esnek majd.

Ilyen lehet pl. az, hogy felcipekedj a másodikra, vagy, hogy gyalog elsétálj a buszmegállóig.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre

5 / 5 Egészségügyi problémáid vannak

A túlsúly komoly egészségügyi kockázatokat hordoz magában, de ha szerencséd van, ezek a problémák a kezdetekben csak intő jelként keletkeznek.

Sokakat első körben elvisz a szívroham, míg mások olyan szerencsések, hogy megússzák az egészet egy figyelmeztető trombózissal. 

Ha a szervezeted megpróbálta felhívni a figyelmedet a bajra, akkor észre kell venned az üzenetét és mindent meg kell tenned azért, hogy visszatérj a jó útra.

Gondolj arra, hogy az élet túl rövid ahhoz, hogy olyan testben éld le, amit utálsz!

Meosztás Twitter-en
Google+
Szólj hozzá a cikkhez!
Add a Startlaphoz
Nyomtatás

HOZZÁSZÓLÁSOK


KAPCSOLÓDÓ TÉMÁK

  • Észrevétlen kalóriák, észrevétlen hízás

    Észrevétlen kalóriák, észrevétlen hízás

    Sajnos nagyon sokszor úgy veszünk magunkhoz kalóriát, hogy az fel sem tűnik, pedig messze nem kizárólagosan a főételek számítanak, ha a hízásról van szó. Sok kicsi sokra megy, elegendő, ha csak minden nap párszáz kalóriával viszel be többet, ez havi szinten bőségesen jelenthet egy-két pluszkilót.
  • Így fogyaszt az alvás

    Így fogyaszt az alvás

    Bár egész biztosan hallottál arról, hogy az alvás fontos része az életünknek, muszáj rá kellő időt fordítani, és hogy érdemes megteremteni a megfelelő körülményeket a valódi pihenéshez. De gondoltad volna, hogy ettől a létfontosságú időtöltéstől még fogyhatsz is? Eláruljuk, miért!
  • A szénhidrátfüggőség nem mítosz

    A szénhidrátfüggőség nem mítosz

    A legtöbbünknek sikerül fogynia, ha kellő mértékű akaraterővel rendelkezünk, és ahhoz sem vagyunk restek, hogy utánajárjunk a legfontosabb teendőknek. Ám akadnak olyanok, akiknek sokkal nehezebb dolguk van, mint a hétköznapi embereknek. Ők azok, akik hormonális problémáktól, genetikai hajlamtól, vagy a leggyakoribb októl, a szénhidrátfüggőségtől szenvednek.
  • Mikor hizlal a vacsora?

    Mikor hizlal a vacsora?

    Sokan választják a diéta azon formáját, mely csupán egy szabályt ír elő: este öt vagy hat után már nem ehetünk semmit. Vajon miért hatásos ez a módszer? Vagy hatásos egyáltalán?
  • 6 nagyon kínos gond, amit a túlsúly okozhat

    6 nagyon kínos gond, amit a túlsúly okozhat

    A túlsúlyról úgy általában az emberek nem igazán szeretnek beszélni, pláne nem a kínos tünetekről. A különféle rákos megbetegedések, a cukorbaj manapság olyan általános ténynek számít, hogy sokan csak legyintenek az egészre. Más a helyzet azokkal a nagyon kínos és intim tünetekkel, amik azonban tönkretehetik a mindennapokat.
  • Ha lefogysz, így változik meg a tested működése

    Ha lefogysz, így változik meg a tested működése

    Sokat hallunk arról, hogy ügyelni kell a testsúlyunkra, különben rengeteg kockázati tényezővel kell szembenéznünk, s egyébként sem túl esztétikus 20-30 kilóval több zsírt cipelni, mint az ildomos lenne. De milyen előnyei vannak a fogyásnak? Hogyan változik meg a tested a hatására?
  • 5 társasági helyzet, ami önmagában hizlalhat

    5 társasági helyzet, ami önmagában hizlalhat

    Tudtad, hogy nemcsak a kaja minősége és mennyisége számít, hanem az elfogyasztásának mikéntje is? Összegyűjtöttük, mikor kell különösen odafigyelned a bevitt tápanyagok arányára és összetételére.
  • Így szokj le a cigiről elhízás nélkül

    Így szokj le a cigiről elhízás nélkül

    Manapság olyannyira „karcsúságorientált” a világunk, hogy az egyik nyomós érv, amiért sokan nem teszik le a cigarettát, az az elhízástól való félelem. Itt az ideje, hogy eloszlassuk a tévhiteket, és adjunk nektek néhány tippet az elhízás nélküli leszokáshoz.