Roding Roadster: „pillekönnyű” kaszni és német precizitás

írta Henrik L. 1 221 views0

Elölről úgy néz ki, mint egy Nissan Skyline, hátulról, mint egy régebbi Ferrari. A kétszemélyes Roding „pillekönnyű”, és egy 320 lóerős turbós erőforrás repíti előre.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

A Roding cégre nem mondhatjuk azt, hogy legendás manufaktúra, mely 60-70 éves múltra tekint vissza. A vállalatot ugyanis 2008-ban alapították, gyakorlatilag azzal a céllal, hogy elkészítsék az angol Lotus Elise német riválisát, a Roding Roadstert.

A Lotusokat a pillekönnyű karosszéria, a kiváló vezethetőség jellemzi, emiatt nincs is szükség 500-600 lóerős erőművek beépítésére, mert egy relatív gyengébb motorral is kiváló menetteljesítményre képesek. A német manufaktúrában mindössze 25-en dolgoznak, de egytől-egyig jól képzett szakemberekről beszélünk, akiktől a kis darabszám ellenére megkövetelik a németes precizitást és a tökéletes minőséget.

A Roding Roadstert 2012-ben mutatták be a nagyérdeműnek, de a roadster elnevezés kicsit megtévesztő lehet, mert tulajdonképpen targatetős megoldásról beszélünk, nem pedig hagyományos kabrióról. Ez azt jelenti, hogy az utasfülke hátulja a karosszéria részét képezi, és csak a tetőt lehet kivenni, ami azonban majdnem olyan érzést nyújt, mint egy teljes értékű kabrió, azzal az előnnyel, hogy jóval merevebb, masszívabb karosszériát lehet így készíteni.

Roding

Fotó: auto-bild.de

A Roding mindössze 950 kilogrammot nyom a mérlegen

A karbonszálas kompozit – alumínium hibridkarosszériának köszönhetően az autó mindössze 950 kilogramm, ami remek érték, hiszen egy klasszikus szupersportautó 1,4-1,8 tonnát nyom. A 740 lóerős Ferrari F 12 Berlinetta száraz tömege például 1630 kilogramm. A formatervezők egyébként nem is rejtik véka alá a karbonszálas anyagok bőséges alkalmazását, hiszen a lökhárító, az ajtók, a motorháztető, a tető, és az utasfülke mögött található elemek is fényezetlen, fekete színben pompáznak, ami igen jól harmonizál a fényezett elemekkel. A dizájn engem egy kicsit a Nissan Skyline-ra emlékeztet, de csak szemből és oldalról, a hátsó rész sokkal inkább Ferraris, a dupla kerek lámpáknak köszönhetően. Azt nem mondanám, hogy a világ legszebb karosszériáját álmodták meg a németek, de azért nem kell szégyenkeznie a leendő tulajdonosnak, ráadásul 220 literes csomagtartóval számolhat, ami két nagyobb sporttáskát jelent. Az autó 4,1 méter hosszú, szélessége 2024 mm, ami azt sugallja, hogy kiváló tapadással számolhatunk, és nem is kell csalódnunk. A Roadster hihetetlen módon fekszik az úton, a kormányzás közvetlen, a hatsebességes manuális váltó az egyik legjobb, ami kapható a piacon: rövid úton jár, könnyen kapcsolható, és pontos.

Roding

A beltér viszonylag puritán, de itt is hajszálvékony illesztéseket találunk, a hangulat pedig illik a külsőhöz. A váltókart viszonylag magasan helyezték el, így közel került a kormányhoz, ami segíti a gyors váltást. A kar fölött egy méretes érintőképernyőt találunk, ahol egy csomó beállításon változtathatunk, valamint a navigációs rendszer képét is itt jeleníti meg. A sportülések kényelmesek és jól tartják a testet, amire szükség is van, hiszen a verda 1,4 G-s keresztgyorsulásra képes!

Roding

Fotó: spiegel.de

A remek motor a BMW-től származik

Természetesen a Rodingnál csakis német beszállítóktól szerzik be a hozzávalókat, ennek megfelelően az erőmű a BMW-től származik, 2979 köbcentiméteres hathengeres, melyet turbó lélegeztet. Legnagyobb teljesítménye 320 lóerő, ennél is fontosabb azonban a gyorsulás szempontjából, hogy a maximális, 450 Nm-es nyomatéka 1300-tól 4500-as fordulatszámig kiaknázható. Ennek fényében nem is meglepő, hogy a hátsókerékhajtású sportkocsi 3,9 másodperc alatt eléri a 100-as tempót, a végsebessége pedig 280 km/óra.

Roding

Bár nem igazán szoktam a fogyasztással foglalkozni, hiszen ebben az árkategóriában a vevőket ez nem igazán érdekli, mindenképpen érdekes, hogy normál használatban (tehát nem padlógázon) 8,2 literes benzinfogyasztással számolhatunk, ami a gyakorlatban valószínűleg inkább 10-11 liter, de még így is remek értéknek számít a menettulajdonságok tükrében.

Az egyediségnek természetesen ára van, egy Roding Roadsterhez 47 millió forintnak megfelelő euróért juthatunk hozzá.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!